GLOBAL TECH SRL SERVICE, dupa cum v-a obisnuit pana acum, continua sa va prezinte o serie de sfaturi practice si la indemana oricui, pentru intretinerea motoferastraielor (drujbelor).
SFATURI PRACTICE SI LA INDEMANA ORICUI :
- ULEIUL DE AMESTEC – este cunoscut si sub denumirea de ulei „rosu” sau „verde” dupa
culoarea uleiului. Cel „rosu”este in general folosit de catre marci precum: Stihl, Dolmar, Oleomac, Solo etc. iar cel verde de catre Husqvarna, Partner etc.
- Producatorii de motofierastraie recomanda folosirea uleiului de amestec in proportie de 1:50 mai exact la 1 litru de benzina se adauga 20 ml de ulei de amestec.
- Tinand cont de calitatea benzinei de la noi din tara, care din pacate nu se compara cu cea din afara, neoficial specialistii service recomanda folosirea a 25ml de ulei la un litru de benzina, mai ales atunci cand avem dubii cu privire la provenienta benzinei.
- Folositi doar uleiuri din magazinele specializate.
- Foarte importanta este respectarea proportiei de amestec, prea putin ulei in benzina provoaca griparea motorului iar prea mult ulei inseamna cocsarea accestuia, deci nici mai mult nici mai putin nu este bine.
- BENZINA – este recomandat sa folositi benzina de la statiile peco recunoscute cu o cifra octanica cat mai mare (peste 95). Ultiimii 200 ml din canistra nu trebuie sa fie folositi deoarece contin impuritati si apa care duc la infundarea carburatorului.
Daca o perioada mai lunga de timp nu folositi motofierastraul, goliti rezervorul, porniti echipamentul si il lasati sa functioneze pina cand se opreste astfel incat sa nu ramana benzina in carburator. De fiecare data cand alimentati sau porniti drujba (dupa o perioada de neutilizare ex:1zi) este recomandat sa agitati canistra cu benzina in amestec (benzina + ulei de amestec) sau drujba, deoarece uleiul se decanteaza in timp si astfel concentratia nu mai este aceeasi, riscand sa stricati echipamentul.
- LANTUL – inainte de a folosi echipamentul este recomandat sa verificam lantul, care trebuie sa fie ascutit. Un lant se ascute de obicei cu o pila rotunda dar din pacate acestea nu ofera o calitate inalta, de aceea sunt recomandate dispozitivele sau masinile de ascutit lanturi. Pila trebuie sa atace numai la miscarea înainte (vezi sægeata). La retragerea pilei aceasta se va ridica de pe material. Se va ascuti intai dintele-rindea cel mai scurt. Lungimea acestui dinte va constitui un reper pentru ceilalti dinti-rindea ai lantului de ferastrau.
In timpul procesului de taiere lantul se dilata, cand sageata depaseste 5mm intindeti-l. Cand se face o pauza mai mare decat cea de realimentare se slabeste lantul, altfel el se blocheaza pe sina.
- GARNITURA DE TAIERE (LAMA) - Periodic trebuie gresat rulmetul de pe sina de lant. De asemenea cu ajutorul unei pile late se ia “ata“ care se formeaza pe lama. Este recomandat ca periodic lama sa fie folosita pe ambele parti evitandu, se astfel ca aceasta sa taie stramb.
- FILTRU DE AER - Curatarea filtrului din fibre textile: Scuturati filtrul cu grija sau curatati-l cu un jet slab de aer comprimat. NU curatati filtrul cu peria deaorece in felul acesta patrunde
murdarie in tesatura filtrului. Filtrele foarte murdare pot fi spalate cu apa calda amestecata cu detergent pentru vesela. Filtru din fibre textile trebuie schimbat doar atunci cand se constata o scadere vizibila a randamentului motorului. Inlocuiti filtru si atunci cand, dupa curatare, se constata ca randamentului motorului nu se schimba vizibil.
Uscati bine filtrul de aer. Atentie !!! Inlocuiti imediat filtrele defecte, bucatile desprinse din
tesatura filtrului sau impuritatiile mai mari pot distruge intreg motorul.
- FILTRU DE BENZINA – este recomandat a se schimba cel putin 1 data pe an.
- BUJIA- VERIFICAREA APRINDERII - Sprijiniti pe cheie bujia demontata cu fisa aplicata
tinand bujia cu un patent izolat (nu atingeti locasul bujiei). Apasati intrerupatorul in pozitia ON apoi trageti cu putere de snurul de start. Daca aprinderea functioneaza corect trebuie sa vedem o scanteie intre electrozi.
Sfatul specialistului: ”Uleiul de calitate este viata.... viata motorului „
E MAI USOR SA PREVII DECAT SA COMBATI !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu